Kreditlərinizi Kapital Bank-a gətirin nağdlaşdırma komissiyası olmadan kredit əldə edin

posted in: Xəbər | 0

Kapital Bank-dan digər banklarda nağd kredit və kredit kartı olan müştərilərə müjdə!

Xəbər verdiyimiz kimi Kapital Bank digər banklarda kredit öhdəliyi olan müştərilər üçün əlverişli kredit imkanını yaradır. 18 aprel 2024-cü il tarixindən etibarən isə digər banklarda olan kreditlərini bağlamaq məqsədilə Kapital Bank-a müraciət edən müştərilər kreditlərini nağdlaşdırma komissiyası olmadan əldə edəcəklər. Artıq yüksək faizlərdən, bir neçə yerə kredit ödəməkdən xilas olmağın vaxtıdır. Kapital Bank-dan 10.9%-dən başlayan xüsusi şərtlərlə 50 000 AZN-dək nağd kredit əldə edən müştərilər faiz xərclərini aşağı salmaq və aylıq ödənişlərin həcmini azaltmaq fürsətindən yararlana bilərlər. 3 iyun tarixinədək keçərli olan kampaniyadan yararlanmaq üçün 1 yazıb 8196 nömrəsinə göndərə və ya sizə ən yaxın Kapital Bank filialına yaxınlaşa bilərsiniz.

Ətraflı məlumat  üçün: https://kbl.az/rkrk

Bütün bunlarla yanaşı 18 aprel-03 iyun 2024-cü il tarixlərində kreditlərini Kapital Bank-a gətirən müştərilər “50 gün 50 hədiyyə” lotereyasında iştirak etmək şansı da qazanırlar.

Ölkənin birinci bankı olan Kapital Bank PAŞA Holding-ə daxildir və Azərbaycanda ən böyük filial şəbəkəsi, 117 filialı və 53 şöbəsi ilə müştərilərin xidmətindədir. Bankın məhsul və xidmətləri barədə daha ətraflı məlumat almaq üçün https://kapitalbank.az saytına, 196 Sorğu Mərkəzinə və ya Bankın müxtəlif sosial şəbəkələrdə olan səhifələrinə müraciət edə bilərsiniz. Nağd pul krediti sifarişi üçün— https://kbl.az/prgtk, Birbank kartı sifarişi üçün — https://kbl.az/prcrc.

Elektron qaimə-faktura olmadan alınan mallar hansı halda gəlirdən çıxıla bilər?

Elektron qaimə-faktura olmadan alınan mallar hansı halda gəlirdən çıxıla bilər?

posted in: Xəbər | 0

Vergi Məcəlləsinin 109.8-ci maddəsinə əsasən, “Nağdsız hesablaşmalar haqqında” Qanunun 3.5-ci maddəsində göstərilən mallar, habelə daşınmaz əmlak, avtomobil nəqliyyatı vasitələri və daşınar əsas vəsaitlər istisna olmaqla, digər malların vergi ödəyicisi kimi vergi orqanında uçotda olmayan fiziki şəxslərdən alış aktı əsasında alınması və ya malların vergi ödəyicilərindən bu Məcəllənin 50.8-ci maddəsinin tələblərinə cavab verən nəzarət-kassa aparatının çeki əsasında alınması üzrə gəlirdən çıxılan xərclərin yuxarı həddi vergi ödəyicisinin hər il üçün gəlirlərinin və xərclərinin ən yüksəyinin hər bir hal üzrə 2 faizi həddində məhdudlaşdırılır və bu həddən yuxarı məbləğ gəlirdən çıxılmır.

Qanunvericiliyin bu tələbini iqtisadçı ekspert Anar Bayramov şərh edir:

Bəzən müəssisəyə elə mallar lazım olur ki, həmin mallar çox qısa müddət ərzində əldə edilməlidir. Lakin bu mallar vergi ödəyicisindən alınan zaman satıcı ilə müqavilə bağlamaq, ödənişi etmək, ödəniş satıcının hesabında olduqdan sonra malı əldə etmək müəyyən vaxt aparır. Bəzən də müəssisəyə elə mal lazım olur ki, onu hər hansı bir vergi ödəyicisindən almaq mümkün deyil və həmin mal yalnız vergi ödəyicisi olmayan vətəndaşda mövcuddur. Bu malları vətəndaşdan aldıqda və yaxud elektron qaimə-faktura ilə rəsmiləşdirilmədən əldə etdikdə vergi ödəyicisi bu malların alışına çəkdiyi xərci gəlirindən çıxa bilmirdi. Həmçinin, malların mədaxilini, alışını təsdiq edən sənəd olmadığı üçün maliyyə sanksiyası riski var idi. 2024-cü il yanvarın 1-dən etibarən Vergi Məcəlləsinin 109.8-ci maddəsində edilmiş dəyişikliyə əsasən, vergi ödəyicisi gəlirlərinin və ya xərclərinin ən yüksəyinin 2%-i həddində vergi ödəyicisindən kassa çeki ilə aldığı malların və vergi ödəyicisi olmayan vətəndaşdan alış aktı ilə aldığı malların dəyərini öz gəlirlərindən çıxa bilər.

Burada bir sıra maraqlı nüanslar var ki, mütləq onlara diqqət etmək lazımdır. İlk öncə qeyd etmək lazımdır ki, bu məhdudiyyət bütün malların alışına şamil edilmir. Əsas vəsaitlərin, o cümlədən daşınar əmlakın, daşınmaz əmlakın, nəqliyyat vasitələrinin, habelə “Nağdsız hesablaşmalar haqqında” Qanunun 3.5-ci maddəsində göstərilən malların alışı zamanı bu maddədə nəzərdə tutulmuş məhdudiyyət tətbiq edilmir.

Misal 1

Müəssisənin il ərzində gəlirləri 350.000 manat təşkil edir və rəhbərlik vətəndaşdan 50.000 manat dəyərində nəqliyyat vasitəsi almaq istəyir. Belə olan halda, vergi ödəyicisi nəqliyyat vasitəsini vətəndaşdan almaq istəyərkən bu maddədə nəzərdə tutulmuş 2% həddində, yəni 7.000 manat məhdudlaşma tətbiq edilməyəcək:

350000 x 2% = 7000 manat.

Vergi ödəyicisi 50.000 manat dəyərində nəqliyyat vasitəsinin alışını alış aktı ilə rəsmiləşdirə və nəqliyyat vasitəsinin dəyərini amortizasiya şəklində öz gəlirindən çıxa bilər.

Digər məqam ondan ibarətdir ki, vergi ödəyicisi eyni vaxtda bir təqvim ili daxilində öz gəlirlərinin 2%-i həddində həm vergi ödəyicilərindən nəzarət-kassa aparatı çeki ilə, həm də vergi ödəyicisi kimi uçotda olmayan vətəndaşlardan alış aktı vasitəsilə mal alıb dəyərini öz gəlirindən çıxa bilər.

Misal 2

Müəssisənin il ərzində gəlirləri 500.000 manat olub. Bu halda müəssisənin hüququ vardır ki, vətəndaşlardan 10.000 manat dəyəri həddində alış aktı ilə mal alıb rəsmiləşdirsin. Eyni zamanda, vergi ödəyicilərindən nəzarət-kassa aparatı çeki vasitəsilə 10.000 manat dəyəri həddində mal alıb rəsmiləşdirə bilər. Nəticədə təqvim ili ərzində 20.000 manat dəyərində malları elektron qaimə-faktura olmadan əldə edib rəsmiləşdirərək öz gəlirlərindən çıxa bilər.

Digər diqqət yetirilməli məqam odur ki, malın alışını təsdiq edən nəzarət-kassa aparatının çeki mütləq Vergi Məcəlləsinin 50.8-ci maddəsinin tələblərinə cavab verməlidir. Bazardan alınan kağız formatında qaimə-faktura, qanunvericiliyə uyğun olmayan tərtib edilən kassa çeki, qəbz ilə alınan malların dəyəri gəlirdən çıxıla bilməz. Vergi ödəyicisinin bank hesabına bağlı plastik kartla mağazalardan POS-terminal vasitəsilə aldığı mallar da bu maddədə nəzərdə tutulmuş qaydada gəlirdən çıxıla bilər. Amma bir şərtlə ki, POS-terminal vasitəsilə ödəniş edilməsinə baxmayaraq, mütləq vergi ödəyicisinə satıcı tərəfindən Vergi Məcəlləsinin 50.8-ci maddəsində nəzərdə tutulmuş qaydada nəzarət-kassa aparatının çeki təqdim edilməlidir.

Maddədə nəzər yetirilməli daha bir məqam ondan ibarətdir ki, vergi ödəyicisi gəlirinin və yaxud xərcinin ən yüksək olanına 2%-lik məhdudlaşma normasını tətbiq edir. Habelə alınan malların dəyəri müəyyən edilmiş həddən çoxdursa, o zaman malın dəyəri hədd daxilində gəlirdən çıxılır, müəyyən olunmuş həddən artıq hissə isə vergi ödəyicisinin sərəncamında qalan xalis mənfəətindən çıxılır.

Misal 3

Vergi ödəyicisinin il ərzində gəlirləri 400.000 manat, gəlirdən çıxılan xərcləri isə 500.000 manat təşkil edir. O, 12.000 manat dəyərində malları vergi ödəyicisindən elektron qaimə-faktura əsasında deyil, nəzarət-kassa aparatı çeki vasitəsilə alıb. Belə olan halda, vergi ödəyicisinin xərcləri gəlirlərindən yüksək olduğu üçün 2% məhdudlaşma normasını xərclərinin məbləğinə tətbiq edir və alınan hədd daxilində çəkdiyi xərcləri gəlirindən çıxır. Belə ki, vergi ödəyicisi nəzarət-kassa aparatı vasitəsilə aldığı malların dəyərinin ancaq 10.000 manat hissəsini gəlirindən çıxa biləcək, 2.000 manat hissəsini isə öz xalis mənfəətindən siləcək.

Mənbə: vergiler.az

211 saylı “Alıcıların və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları” hesabı üzrə müxabirləşmə nümunələri

Vergi auditi kursu

posted in: Xəbər | 0

Vergi auditi kursu

Vergi auditi iqtisadi subyektlərin mühasibat və vergi hesabatlarının, ödəmələrin və müəssisələrin maliyyə-təsərrüfat fəaliyyətinin ümumi vəziyyətinin yoxlanılmasından, onların aktiv və passivlərinin qiymətləndirilməsindən ibarətdir.

Azərbaycan Mühasiblər Məktəbində tədris edilən Vergi auditi kursunun keçirilməsində məqsəd iştirakçıların praktik vergi biliklərini artırmaq, vergi auditi zamanı proaktiv addımların atılması və preventiv tədbirlərin görülməsi, riskləri minimuma endirməkdir.

Kurs kimlər üçündür?

  • Peşəkar mühasiblər, baş mühasiblər;
  • Vergi məsləhətçiləri;
  • Vergi autsorsinqi aparan şəxslər;
  • Maliyyə yaxud müəssisə direktorları və fərdi sahibkarlar;
  • Auditor, baş auditorlar və b.

Kursun faydaları:

  • Kameral uyğunsuzluqların düzgün cavablandırılması;
  • Səyyar vergi yoxlamalarına hazır olmaq;
  • Praktiki vergi biliklərinizin artırılması;
  • Risklərin minimallaşdırılması və proqnozlaşdırılması bacarığı;
  • Vergi mübahisələrinin həlli yolları.

Təlimçi: Azər Qənbərov

Azər Qənbərov Azərbaycan Dövlət İqtisad Universitetində “Dövlət maliyyəsində vergi siyasəti”, “Vergi müqavilələri”, “Vergi auditi”,  “Rəqəmsal iqtisadiyyat və vergiqoyma”, “Vergiqoymanın prinsipləri” fənlərini tədris edir.

Eyni zamanda “Azərbaycan Mühasiblər Məktəbi”ndə vergi üzrə təlimçi, SOCAR Baş ofisində Vergilər Departamentində rəis müavini vəzifələrində çalışır. Dövlət İmtahan Mərkəzində PMS imtahanları üzrə ekspertdir.

İqtisadiyyat Nazirliyi yanında Dövlət Vergi Xidmətində “Biznesə başlama, vergi və hesabatlılıq” üzrə işçi qrupunun üzvüdür.

Vergi qanunvericiliyinin tətbiqinə dair 50-dən artıq məqalənin müəllifidir. Peşəkar Mühasib Sertifikat imtahanını hər iki sektor üzrə müvəfəqiyyətlə vermişdir. “CİMA və ACCA” üzrə “Diplom Performance Management” və “DİPİFR” beynəlxalq diplomların, həmçinin Daxili audit Sertifikatının sahibidir.

Azərbaycanda ilk dəfə mənfəət vergisinin SAP ERP sistemində avtomatlaşdırılması və vergi uçotu ilə maya dəyərinin, gəlir və xərclərin uçotunun, eləcə də vergi registrlərinin düzgün formalaşması üzrə layihənin rəhbəridir.

Vergi auditi və daxili audit üzrə 15 ildən çox təcrübəyə malikdir

Qrupda iştirakçı sayı: 12-15 nəfər

Təlim formatı: Ənənəvi və onlayn

Təlim sayı və vaxtı: 10 təlim – 20 saat / Həftədə 2 dəfə, saat: 19:00-21:00

Kursa daxildir:

  • 20 saat təlim;
  • Video qeydlər (praktiki dərslərin) və təlim materialları ilə təminat;
  • Sertifikatların təmini;
  • Coffee break.

Proqram: Nəzəri hissə (16 saat)

Vergi orqanı tərəfindən keçirilən yoxlamalar, vergi monitorinqləri, elektron audit (2 saat)

  • Yoxlama prosedurları və qaydaları, yoxlamanın tətbiq dairəsi və qanuniliyi, məqsəd və prinsipləri;
  • Yoxlama zamanı sahibkarın hüquq və vəzifələri;
  • Yoxlama zamanı yoxlayıcıların səlahiyyətləri, hüquq və vəzifələri, onlara dair tələblər, elektron auditin keçirilməsi qaydaları.
  • Sahibkarların risk qrupları üzrə bölgüsü, risklərin idarə olunması sistemi;
  • Yoxlamaların növü və dövrü, plan üzrə (növbəti) və plandankənar (növbədənkənar) yoxlamaların keçirilməsi;
  • Yoxlamaların vahid məlumat reyestri, yoxlamanın aparılması haqqında qərarların qəbul edilməsi, yoxlamanın müddəti, yoxlama suallarının siyahısı.

Kameral vergi yoxlamalarının aparılması qaydaları və prosedurları – 1-ci dərs (2 saat)

  • Hüquqi şəxslərin mənfəət vergisi üzrə kameral yoxlamanın aparılması prosedurları;
  • Mənfəət vergisi bəyannaməsi ilə əlavə 1-in yoxlanılması, əlavə 1-in tərtib edilməsində səhvlərin aradan qaldırılması;
  • Mənfəət vergisi bəyannaməsi ilə digər bəyannamə sətirlərinin yoxlanılması.

Kameral vergi yoxlamalarının aparılması qaydaları və prosedurları – 2-ci dərs  (2 saat)

  • Fiziki şəxslərin gəlir vergisi üzrə kameral yoxlamaların aparılması prosedurları;
  • Gəlir vergisi bəyannaməsi ilə əlavə 1-in yoxlanılması, əlavə 1-in tərtib edilməsində səhvlərin aradan qaldırılması;
  • Gəlir vergisi bəyannaməsi ilə digər bəyannamə sətirlərinin yoxlanılması.

Kameral vergi yoxlamalarının aparılması qaydaları və prosedurları – 3-cü dərs  (2 saat)

  • ƏDV-nin kameral yoxlanılması prosedurları;
  • ƏDV bəyannamələri üzrə əlavələrin bank sənədləri və digər məlumatlarla yoxlanılması;
  • Kameral yoxlamalar zamanı uyğunsuzluq məktublarının cavablandırılması, testlər və məsələlər.

Səyyar vergi yoxlamalarının aparılması prosedurları və qaydaları (2 saat)

  • Səyyar vergi yoxlaması zamanı əlaqəli məlumatlara əsasən əlavə vergilərin hesablanması;
  • Tələb olunan sənədlər və həmin sənədlərə əsasən vergi orqanının görə biləcəyi tədbirlər;
  • Məhsulun tədqiqi (sınağı) barədə qərarın qəbul edilməsi, məhsulun tədqiqi (sınağı) məqsədilə məhsul nümunələrinin seçilməsi qaydası və götürülməsi metodu. Götürülmüş məhsul nümunələrinin tədqiqinin (sınağının) sınaq aparan təşkilata çatdırılması, sınağın aparılması müddətləri və qaydası.

Səyyar vergi yoxlaması zamanı maliyyə sanksiyalarının, cərimələrin hesablanması (2 saat)

  • Vergilərin azaldılmasına və ya yayındırılmalarına görə maliyyə sanksiyalarının tətbiqi;
  • Nağd pul dövriyyəsinə görə topdan və pərakəndə satış məntəqələrində maliyyə sanksiyalarının hesablanması;
  • Malların hərəkəti və dövriyyəsinə görə maliyyə sanksiyalarının tətbiqi;
  • Testlər və məsələlər.

Operativ vergi nəzarətinin aparılması qaydaları, nəzarət zamanı əlavə vergi hesablamaları və maliyyə sanksiyalarının hesablanması (2 saat)

  • Vergi orqanlarında uçota durmayan vergi ödəyicilərinin aşkar edilməsi məsələsi üzrə operativ vergi nəzarətinin aksiz markaları ilə markalanmalı və məcburi nişanlanma ilə nişanlanmalı malların dövriyyəsinə operativ vergi nəzarəti;
  • Əhali ilə pul hesablaşmalarının aparılması qaydalarına riayət olunması məsələsi üzrə operativ vergi nəzarəti;
  • Lisenziya tələb olunan fəaliyyət növləri ilə belə lisenziya olmadan məşğul olan şəxslərin aşkar edilməsi və “Fərqlənmə nişanı”nı almayan vergi ödəyicilərinin aşkar edilməsi məsələsi üzrə operativ vergi nəzarəti;
  • Nağdsız hesablaşmaların həyata keçirilməsi ilə bağlı qanunla müəyyən olunmuş tələblərə əməl olunmasına, elektron qaimə-faktura və elektron alış aktı əsasında malların hərəkət dövriyyəsinə nəzarət edilməsi məsələsi üzrə operativ vergi nəzarəti tədbirləri;
  • Operativ vergi nəzarəti tədbirlərinin nəticələrinin rəsmiləşdirilməsi (testlər və məsələlər).

Səyyar vergi yoxlaması zamanı yoxlama aktının müzakirəsinə və debatlara hazırlıq, aktdan və ya qərardan şikayət məktubunun yazılması, vergi cinayətləri üzrə ibtidai araşdırmalar aparılarkən sənədlərin hazırlanması və təqdim edilməsi (2 saat)

  • Vergi orqanları ilə görüşdə müzakirə olunmalı məsələlər;
  • Şikayət məktubunun yazılması zamanı diqqət yetirilməsi olan hallar və risklərin sığortalanması;
  • İbtidai araşdırmalar zamanı görüşlərə hazırlıq və müvafiq sənədlərin hazırlanması.

Praktiki hissə (4 saat)

Mənfəət və gəlir vergisi bəyannamələri üzrə kameral yoxlamalara və uyğunsuzluqlara dair məsələ həlli və kameral uyğunsuzluqların cavablandırılması (2 saat)

ƏDV və digər bəyannamələr üzrə kameral uyğunsuzluqlarla bağlı məsələ həlli və kameral uyğunsuzluqların cavablandırılması (2 saat)

Kurslara qoşulmaq və ya ödəniş, başlama tarixi və s. haqda məlumat almaq üçün müvafiq linkdən qeydiyyatdan keçə bilərsiniz. Ən qısa zamanda əməkdaşlarımız sizə geri dönüş edəcəklər: https://crmform.azgroup.az/

Əlaqə:

📞+994 12 310 09 29
📱+994 50 225 82 05

Ünvan: Caspian Plaza

211 saylı “Alıcıların və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları” hesabı üzrə müxabirləşmə nümunələri

posted in: Xəbər | 0

Qısamüddətli debitor borclar üzrə uçot

Alıclıların və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları üzrə mühasibat uçotu zamanı aşağıdakı beynəlxalq standartlardan istifadə olunur:

  • “Maliyyə Alətləri” adlı 9 saylı MHBS (IFRS 9);
  • “Maliyyə alətləri: Tanınma və ölçülmə” adlı 39 saylı MUBS (IAS 39);
  • “Müştərilərlə müqavilələrdən gəlir” adlı 5 saylı MHBS (IFRS 15)

Mühasibat uçotu subyektlərində qısamüddətli debitor borcları üzrə müxabirləşmələrin verilməsi AR MN kollegiyasının Q-01 №-li “Maliyyə Hesabatlarının Beynəlxalq Standartlarına əsasən mühasibat uçotunun aparılması Qaydaları”  ilə tənzimlənir (kredit təşkilatları istisnadır).

Aktiv 211 saylı hesabı alıcıların və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları üzrə əməliyyatların hərəkəti üçün nəzərdə tutulub. Həmin hesab hesablar planının 2-ci bölməsinin (“Qısamüddətli aktivlər”) 21-ci maddəsinə (“Qısamüddətli debitor borcları”) aiddir. Mühasibat uçotu subyektləri  211 saylı “Alıcıların və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları” hesabı öz fəaliyyətinin həyata keçirilməsilə əlaqədar malların (işlərin, xidmətlərin) satışı prosesində alıcılar, sifarişçilər tərəfindən ödənilməli olan qısamüddətli debitor borcların hərəkəti haqqında ümumiləşdirilmiş məlumatlar əks etdirilir.

Hesab üzrə uçot haqqında buradan daha çox məlumat almaq olar.

211 saylı “Alıcıların və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları” hesabı üzrə bəzi müxabirləşmə nümunələri aşağıda verilib.

Uzunmüddətli debitor borcları qısamüddətli debitor borcları kimi təsnifləşdirildikdə

Nümunə 1:“A” MMC ofis avadanlıqlarının satışı fəaliyyətini həyata keçirir. ƏDV ödəyicisi olan cəmiyyət anbarındakı 13000 manatlıq malları 2022-ci ilin may ayında “B” MMC-ə 16000 manata satmışdır. Tərəflər arasında olan razılaşmaya əsasən “B” MMC ödənişi hissə-hissə olmaqla 2023-cü ilin dekabr ayına qədər ödəmək imkanına malikdir.

Nümunədən göründüyü kimi nəzərdə tutulan ödəmə müddəti hesabat tarixindən sonrakı 12 aylıq dövrdən artıqdır.

Sıra №-si Əməliyyatın adı Debet Kredit Məbləğ (AZN)
1 Satılan malların maya dəyəri nəzərə alındıqda 701 – Satışın maya dəyəri üzrə xərclər 205 – Mallar 13000.00
2 Satışın həyata keçirilməsi nəticəsində debitor borcları formalaşdıqda 171 – Alıcılar və sifarişçilərin uzunmüddətli debitor borcları 601 – Satış 16000.00
3 ƏDV hesablandıqda 171 – Alıcılar və sifarişçilərin uzunmüddətli debitor borcları 545 – Digər qısamüddətli öhdəliklər 2880.00

 

“B” MMC iyun ayında malların 1500 manatlıq hissəsinin ödənişini həyata keçirmişdir. Belə olduğu təqdirdə 1500 manatlıq uzunmüddətli debitor borcları qısamüddətli debitor borclar olaraq uçota alınacaq, silinəcəkdir.

Sıra №-si Əməliyyatın adı Debet Kredit Məbləğ (AZN)
1 Uzunmüddətli debitor borclar qısamüddətli debitor borcları kimi nəzərə alındıqda (Əsas məbləğ) 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 171 – Alıcılar və sifarişçilərin uzunmüddətli debitor borcları 1500.00
2 Uzunmüddətli debitor borclar qısamüddətli debitor borcları kimi nəzərə alındıqda (ƏDV məbləği) 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 171 – Alıcılar və sifarişçilərin uzunmüddətli debitor borcları 270.00
3 Satılmış malların əsas məbləği bank hesabına daxil olduqda 223 – Bank hesablaşma hesabları 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 1500.00
4 Satılmış malların ƏDV məbləği ƏDV Depozit hesabına daxil olduqda 226 – ƏDV-nin Depozit hesabı 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 270.00
5 Daxil olan ödənişə əsasən büdcə qarşısında vergi öhdəliyi yarandıqda (ƏDV) 545 – Digər qısamüddətli öhdəliklər 521 – Vergi öhdəlikləri 270.00
6 Hesabat dövrü üzrə yaranmış vergi öhdəliyi büdcəyə ödənildikdə 521 – Vergi öhdəlikləri 226 – ƏDV-nin Depozit hesabı 270.00

Qısamüddətli debitor borcları kreditor borclarla əvəzləşdirildikdə

Nümunə 2: “A” MMC 5 ildir ki, “B” MMC ilə qarşılıqlı surətdə mal (iş, xidmət) alqı-satqısı ilə məşğuldur. Vəziyyət elə bir hal aldı ki, tərəflər malların və xidmətlərin mübadiləsini (barter) həyata keçirmək qərarına gəldilər. Maya dəyəri 6500 AZN olan malları təqdim edən tərəf “A” MMC, onun əvəzində xidmətləri təqdim edən tərəf “B” MMC olaraq qərarlaşdırılmışdır. Bazar qiyməti nəzərə alınaraq mübadilə (barter) olunan malların və xidmətlərin dəyəri 8000 AZN təyin edilmişdir. “A” MMC-nin uçot məlumatları aşağıdakı kimi olacaqdır:

Sıra №-si Əməliyyatın adı Debet Kredit Məbləğ (AZN)
1 Satılan malların maya dəyəri nəzərə alındıqda 701 – Satışın maya dəyəri üzrə xərclər 205 – Mallar 6500.00
2 Satışın həyata keçirilməsi nəticəsində debitor borcları formalaşdıqda 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 601 – Satış 8000.00
3 ƏDV nəzərə alındıqda 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 545 – Digər qısamüddətli öhdəliklər 1440.00
4 Mübadilə (barter) nəticəsində xidmət alışı həyata keçirildikdə 721 – İnzibati xərclər 531 – Malsatan və podratçılara qısamüddətli kreditor borcları 8000.00
5 ƏDV hesablandıqda 241 – Əvəzləşdirilən ƏDV 531 – Malsatan və podratçılara qısamüddətli kreditor borcları 1440.00
6 Satılmış malların ƏDV məbləği ƏDV Depozit hesabına daxil olduqda 226 – ƏDV-nin Depozit hesabı 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 1440.00
7 Daxil olan ödənişə əsasən büdcə qarşısında vergi öhdəliyi yarandıqda (ƏDV) 545 – Digər qısamüddətli öhdəliklər 521 – Vergi öhdəlikləri 1440.00
8 Alınmış xidmətin ƏDV ödənişi həyata keçirildikdə 531 – Malsatan və podratçılara qısamüddətli kreditor borcları 226 – ƏDV-nin Depozit hesabı 1440.00
9 Mübadilə nəticəsində yaranan borclar qarşılıqlı olaraq əvəzləşdirildikdə 531 – Malsatan və podratçılara qısamüddətli kreditor borcları 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 8000.00
10 Ödənilən ƏDV daxil olan ƏDV məbləği ilə əvəzləşdirildikdə 241 – Əvəzləşdirilən ƏDV 521 – Vergi öhdəlikləri 1440.00
11 Əldə edilən gəlir ümumi mənfəətə aid edildikdə 601 – Satış 801 – Ümumi mənfəət (zərər) 8000.00
12 Maya dəyəri xərci ümumi mənfəətə silindikdə 801 – Ümumi mənfəət (zərər) 701 – Satışın maya dəyəri üzrə xərclər 6500.00

 

Məzənnə fərqi yarandıqda qısamüddətli debitor borcları

Nümunə 3: “A” MMC daha çox gəlir əldə etmək, əlaqələri genişləndirmək məqsədilə mallarını ixrac edir, yəni ölkə hüdudlarından kənarda da malların satışını həyata keçirir. Malları alan ölkə Rusiya olduğundan malların satış qiyməti dollarla təyin olunmuşdur. Maya dəyəri 48000 manat hesablanmış mallar 42000 dollara satılmışdır. Satış tarixinə 1$ = 1.70₼ manat olaraq dəyərləndirilmişdir. Ona görə də malların satış qiyməti 71400 manat olmuşdur.

Qeyd  etmək istəyirik ki, malların ödənişinin həyata keçirildiyi gün valyuta məzənnəsinə əsasən gələn pulların miqdarında artma yaxud azalma halları müşahidə oluna bilər.

1-ci hal: 1 $ = 1.72 ₼

2-ci hal: 1 $ = 1.67 ₼

Sıra №-si Əməliyyatın adı Debet Kredit Məbləğ (AZN)
1 Satılan malların maya dəyəri nəzərə alındıqda 701 – Satışın maya dəyəri üzrə xərclər 205 – Mallar 48000.00
2 Satışın həyata keçirilməsi nəticəsində debitor borcları formalaşdıqda 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 601 – Satış 71400.00

 

1-ci hal üzrə görürük ki, dolların məzənnəsi qalxıb. Bu o deməkdir ki, müəssisə malların satış anına olan məbləğlə ödəniş anına olan məbləğ arasındakı fərq qədər gəlir əldə edib.

1 $ = 1.70 ₼  →  42000 × 1.70 = 71400

1 $ = 1.72 ₼  →  42000 × 1.72 = 72240

 

Müsbət məzənnə fərqi  →  72240 – 71400 = 840

Sıra №-si Əməliyyatın adı Debet Kredit Məbləğ (AZN)
1 Məzənnə fərqindən gəlir nəzərə alındıqda 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 611 – Sair əməliyyat gəlirləri 840.00
2 Satılmış malların əsas məbləği bank hesabına daxil olduqda 223 – Bank hesablaşma hesabları 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 72240.00

 

2-ci hal üzrə görürük ki, dolların məzənnəsi aşağı düşüb. Bu o deməkdir ki, müəssisə malların satış anına olan məbləğlə ödəniş anına olan məbləğ arasındakı fərq qədər zərər əldə edib.

1 $ = 1.70 ₼  →  42000 × 1.70 = 71400

1 $ = 1.67 ₼  →  42000 × 1.67 = 70140

 

Mənfi məzənnə fərqi    71400 – 70140 = 1260

Sıra №-si Əməliyyatın adı Debet Kredit Məbləğ (AZN)
1 Satılmış malların əsas məbləği bank hesabına daxil olduqda 223 – Bank hesablaşma hesabları 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 70140.00
2 Məzənnə fərqindən zərər nəzərə alındıqda 731 – Sair əməliyyat xərcləri 211 – Alıcılar və sifarişçilərin qısamüddətli debitor borcları 1260.00

Debitor və kreditorlarla hesablaşmalar haqqında eyni adlı səhifədən tanış olmaq olar.

Müharibə veteranı adı almış fiziki şəxslərə hansı vergi güzəşti tətbiq olunur?

1 2 3 4 5 6 7 2. 350